Kaip ir žmonėms, kad galėtų judėti, jūsų automobilio varikliui reikia energijos. Tiesą sakant, pagrindinė variklio pareiga yra kibirkštimi paversti energiją iš kuro, sukurti galią judėti. Šis vidinis degimas sukuria nedidelius, ribotus sprogimus, kad sukeltų judėjimą. Nors daugelis iš mūsų mano, kad variklis yra vienas iš pagrindinių komponentų, jis iš tikrųjų susideda iš kelių atskirų komponentų, veikiančių vienu metu. Galbūt girdėjote apie kai kuriuos iš šių automobilių variklių dalių pavadinimų, tačiau svarbu žinoti, koks jų vaidmuo ir kaip jie susiję su kitais variklio komponentais. Susipažinkite su savo varikliu ir kokios jo dalys yra.
Automobilio variklio schema.
Automobilių varikliai suprojektuoti aplink sandarius, elastingus metalinius cilindrus. Dauguma šiuolaikinių transporto priemonių turi nuo keturių iki aštuonių cilindrų, nors kai kurios transporto priemonės gali turėti net šešiolika! Cilindrai turi atsidaryti ir užsidaryti tiksliai tinkamu laiku, kad būtų įneštas kuras, susijungęs su kibirkštimi, kad degtų viduje, ir išleisti susidarančias išmetamąsias dujas. Nors variklyje yra keletas komponentų, mes sudarėme svarbiausių automobilio variklio dalių ir jų funkcijų, kurios varo jūsų automobilį, sąrašą.
Variklio blokas – tai pati variklio šerdis. Dažnai pagamintas iš aliuminio arba geležies, jame yra kelios skylės cilindrams laikyti, taip pat vandens ir alyvos tekėjimo takai varikliui aušinti ir sutepti. Naftos keliai yra siauresni nei vandens tekėjimo takai. Variklio bloke taip pat yra stūmokliai, alkūninis velenas, skirstomasis velenas ir nuo keturių iki dvylikos cilindrų – priklausomai nuo transporto priemonės, linijoje, dar vadinamoje eilute, plokščia arba V raidės formos.
Stūmokliai – yra cilindrinis aparatas su plokščiu paviršiumi viršuje. Stūmoklio vaidmuo yra pernešti degimo metu susidariusią energiją į alkūninį veleną, kad būtų galima varyti transporto priemonę. Stūmokliai juda aukštyn ir žemyn cilindre du kartus per kiekvieną alkūninio veleno sukimąsi. Variklių, kurie sukasi 1250 aps./min., stūmokliai važiuos aukštyn ir žemyn 2500 kartų per minutę. Stūmoklio viduje yra stūmoklio žiedai, kurie padeda sukurti suspaudimą ir sumažinti trintį dėl nuolatinio cilindro trinties.
Alkūninis velenas – Alkūninis velenas yra apatinėje variklio bloko dalyje, per alkūninio veleno kakliukus (veleno sritis, kuri remiasi į guolius). Šis puikiai apdirbtas ir subalansuotas mechanizmas yra prijungtas prie stūmoklių per švaistiklį. Panašiai kaip veikia domkratas, alkūninis velenas variklio sūkių dažniu paverčia stūmoklius aukštyn ir žemyn į abipusį judesį.